Julklappsproblem

Jag har ett äkta i-landsproblem.
Jag har tänkt i timmar. dagar, nätter, veckor, till och med i månader vad jag ska köpa i julklapp till min familj och STM. Jag har tänkt ut julklappar till alla...förutom till mig själv!
Nu har alla i familjen ringt mig och ställt frågan: "Vad önskar du dig i julklapp?"
Och jag har faktiskt ingen aning! Och det gör mig faktiskt lite deppig.
Jag har allt jag verkligen behöver, för behöver jag verkligen någonting så köper jag det, annars så betyder det att jag egentligen inte verkligen behöver det. Jag har snålat och sparat och trots att det kliat i mina fingrar har jag hållit mig borta från att köpa saker till mig själv.
Jag har gått in helt och hållet i mitt snålande.
"Behöver jag verkligen detta? Nej, jag klarar mig utan."
Så mycket att jag nu faktiskt inte kan komma på något som jag fakiskt vill ha. Jag vill hemskt gärna åka iväg ett tag, få lite sol på nosen och få vila ut lite men det är inget jag skulle önska mig av min familj. Sådant köper jag själv.
Jag har sett många fina halsband, sexiga underkläder, roliga sexleksaker, snygga klänningar men inget av detta kan jag önska mig av min familj. Halsband skulle jag kunna be om, men jag har faktiskt redan för många så det får jag skippa. Jag har alltid varit dålig på att be om att få saker och ting av nära och kära. Jag är den som klarar mig själv och fixar allt jag verkligen vill ha. Jag vill inte vara någon "börda" för någon.
Nej, jag har helt enkelt inga idéer... Ska jag nu förstöra en till natts sömn med julhets? För att komma på något jag vill ha?
Det känns helt tokigt och även lite trist att ha glömt bort sig själv så totalt...
Jag önskar mig lite "jag vill ha", kan Tomten komma med det?
Helst nu inatt så jag kan meddela alla imorgon bitti?

-Har inte ni några idéer?-

Kommentarer:
Postat av: isis

ooh exakt samma problem här, men nu ska jag vara snäll och låta fantasin flöda. Du får tillåtelse att sno vilka eller inga av följande förslag:

* Inramade fotografier som du kan ha hemma eller på din arbetsplats. Gärna svartvita med snygg ram. Förslag på motiv: familj, vänner, STM?

* Upplevelser: typ spa-behandling, fotvårdsbehandling, manikyr.

* Presentkort i butiker som du vet att du brukar handla på. (Bara så att du kan snåla med gott samvete nästa år när du tar fram alla dina presentcheckar ;)) Det kostar ju o köpa alla julklappar, därför är det skönt med ett shoppingkonto.

* Konsertbiljetter?

* Någonting som du behöver till din bostad som du inte har haft tid att köpa?

* Lyxiga kaffesorter, med smaklikör.

* Om du har ett badkar, badkit. Kulor, skum, doftljus, kan användas för att förstärka de sexuella upplevelserna haha

Slut på meddelande.

2007-12-12 @ 12:12:00
Postat av: JLY

Tack för alla förslag =) Det hjälpte faktikst :D
Önskade mig lite presentkort och kokbok (jag älskar kokböcker..) och sen får de faktiskt ta och använda fantasin lite. Här har jag gått och stressat och försökt komma på ngt åt dem då ska de få göra samma sak åt mig tycker jag ;p
Så nu har jag lagt ner med den stressen!
Glad Lucia!

2007-12-13 @ 21:20:48

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits