Julstress och konstiga drömmar

Jag är stressad. Jag har alltid varit grym på att slappna av och ta det lugnt, även i dem mest stressfulla situationer. Tyvärr så märker jag nu att jag är bäst på att hantera stress enbart vid konstiga händelser. Jag har varit med om väldigt konstiga saker och alltid varit den som lyckats behålla lugnet. Jag har varit med om rån, fastnat med enbart en annan turist mitt i djungeln ca en halvtimme innan solnedgång i ett land där jag inte kan språket och varit med om många fler spännande "äventyr". Varje gång har jag varit lugn, analyserat situationen och tagit mig igenom helt sjuka händelser. Men julstressen... Jag har stressat och letat julklappar, räknat kronor och gjort budget. Vetat att pengarna räcker gott och väl men ändå så har jag ett tryck över bröstet som inte släpper.
Jag har inte lyckats släppa taget. Att jag dessutom inte varit ledig har inte hjälp särskilt mycket.. Ska nu jobba fram till nyår så 2008 kommer jag börja med att slappna av. Jag ska vara ledig i ca 2 veckor efter det och då ska jag bara ta hand om mig själv. Nedräkningen kan iaf få börja nu!

Annars så hade jag världens konstiga dröm. Precis innan jag gick och la mig så fixade jag med lite grejer på datorn och innan jag stängde av gick jag in på  några av dem få bloggarna jag läser. Så jag klickade mig in på bland annat
Gaias blogg  och läser om att hon är sjuk och inte orkar gå på Manson konserten... Går och lägger mig och somnar gott vid STM sida efter ja.. lite sex som vanligt =)
Anyway... vaknar någon gång inatt efter att ha drömt denna sjuka dröm:
En man ringer och ber mig skynda mig till Göteborg så jag springer till tåget och åker iväg. Efter en stund kommer jag fram och där möter jag upp Gaia som sitter i rullstol och hostar nästan lungorna ur sig. Får veta att jag måste ta henne till Manson konserten och ta hand om henne. Så jag rullar iväg med henne över en lång smal bro och kommer fram till en liten ö där bara en stor konsertarena får plats. Först är det fullt med folk men på något sätt lyckas vi komma längst fram. Där börjar Gaia storflörta med Manson som står på scen men "tyvärr" ser han inget på grund av alla starka ljus... Efter en stund är det bara ca 5-10 tjejer kvar i hela arenan och alla står långt bort ifrån varandra. Några tjejer kommer fram och börjar prata och Gaia förvandlas till en ilsken bitch och ber mig gå och köpa godis åt henne. Eftersom hon sitter i rullstol och jag faktiskt är på något konstigt jobbuppdrag traskar jag iväg. När jag kommer tillbaka står hon och hoppar och studsar till musiken och då blir jag förbannad och frågar varför hon hade ljugit om att hon var sjuk. Hon rycker på axlarna och börjar skratta och säga att jag får skylla mig själv som är för snäll. Då kommer en stoooor våg och jag står plötsligt på en surfbräda och börjar surfa på vägen som plötsligt stannar och står stilla framför scen där Manson fortfarande sjunger för fullt.. Surfar en stund till musiken och vaknar sedan av att en STM pussar mig i ryggen...

Kommentarer:
Postat av: Gaia

HAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, DET DÄR VAR JU HUR KUL SOM HELST!!!!! Jag dör av skratt, hahahaha! =D
Det värsta är väl det där att du fick skylla dig själv för att du var för snäll, inte alls omöjligt att det skulle varit min inställning :D

PS. Det var inte så att han inte såg mig flörta för att jag satt i rullstol och därför var för långt ner från scenen? Han 2 meter, scenen 3 och jag ½ m från marknivån .. :D

Haha, som sagt!

Postat av: isis

haha gud va kul dröm.

Mm så du har varit stressad, har faktiskt saknat din blogg. Känns som att man inte hör av en polare :s hehe men nu e jag trygg igen. Sköt om dig, jag är också julklappsstressad för jag har INTE gjort ngn budget, listat VAD jag ska köpa till min familj/vänner... men jag e glad ändå.

2007-12-19 @ 13:19:34
Postat av: JLY

Gaia:
Jaadu, dendär scenen i min dröm var väldigt låg och Manson beteende var inte riktigt likt sitt vanliga... Han gick nämligen ner på knä och smörade och räckte ut händerna mot sina fans.. Ungefär som små idolpojkar brukar göra mot sina barnfans?
Anyway... det var en helskum dröm. Du var iaf snygg i drömmen men lite läskig ;p

Isis: Men hörru Isis, jag har inte heller hört särskilt mycket av dig =P Jag har ju vant mig vid dina kommentarer och så plötsligt är det lite tyst.. Hur är det med dig då??
Jag har äntligen lyckats fixa alla julklappar.. eller nästan, måste bara köpa ett par saker till men vet redan vad det ska bli så ingen stress där =)
Har även hunnit stressa ner lite idag men måste ta tag i storstädning nu så jag slipper tänka på det under julen iaf!

2007-12-19 @ 15:59:20
Postat av: isis

jag läser alla dina inlägg, ibland babblar jag på och ibland håller jag tyst :)

Det rullar på för mig också, köpte precis julklappen till min mamma genom en kollega som säljer lyxiga hudvårdsprodukter (egen verksamhet)! Så när jag slutat jobba idag ska jag köpa mig en sexig outfit och ett par SKOR till utgången imorgon. Jag har fixat ihop några polare, vi ska äta ute o sen festa. Viktigt att se bra ut känner jag. Jag har försummat mig själv de senaste veckorna pga förkylningen o uppbrottet. Men nu jävlar!

2007-12-20 @ 15:21:02
Postat av: Anonym

Din dröm tyder på en analfixering som har sublimerats till en önskan om att bli penetrerad av din far! Egentligen vill du dia din mors bröst, men förtränger det och ditt överjag intalar dig att du bara är kåt!

/Sigmund Freud

2007-12-31 @ 07:13:15

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits