Min onanihistoria från början till...fortsättningen!

Tänkte skriva lite om onani nu igen.
Jag onanerade helt omedvetet redan när jag var liten. Antar att jag inte alls är ensam om det, man pillar ju på allt i den åldern.
Första minnet jag har av det var när jag var ca 4 år och satt i bara morgonrock framför tv:n och pillade och mamma sa: "Pilla inte". Brukade ofta göra det, det var avslappnande och så hade man ngt att göra när man kollade på tv. Men sen när jag blev lite äldre och började förstå att det var "fel" att göra så så slutade jag. Har nog alltid varit väldigt sexuell och kommer ihåg att jag redan som 6-7 åring hade många fantasier, kanske inte sexfantasier men väldigt nära det.
Första gången jag onanerade "medvetet" var när jag var ca 8-9 år tror jag. Kom på att man kunde massera sig själv med duschstrålen under vattnet om man badade. Och så råkade strålen hamna på rätt ställe... Och så började jag låsa dörren till badrummet och gjorde det nästan varje gång jag duschade/badade.
Men jag kände väldigt stor ångest över det, mådde alltid dåligt direkt efter och ville verkligen sluta. Tror att mycket beror på att mamma alltid sa "sluta pilla" när jag var mindre. Men jag kunde helt enkelt inte sluta... Gav mig själv flera ultimatum: "när jag fyller 10 år så slutar jag", "när jag får min första mens slutar jag"...osv. 
Det började dock vända någon gång när jag läste ett inlägg i "Kropp och knopp" i Kamrat Posten.
Hade aldrig riktigt läst den delen och så en dag läser jag:"det är okej att onanera". Då började ångesten dämpas och jag mådde mycket bättre. Man kan klaga på att alla dessa tidningar pratar för mycket om sex trots att de är gjorde för "små" barn men gud vad mycket bra de kan göra ändå. Killar får ju tidigt veta att det är okej att leka med kranen men jag själv fick ju veta att det var okej tack vare kp, frida och alla andra småtjejtidningar.

Nu har det gått flera år sen jag först använde Mr Duschstråle och han är fortfarande en god vän.

Att onani, något så naturligt, ska vara så "tabu" än idag är inte ok.
En av mina tjejkompisars lillasyster som är i 13 årsåldern hade sökt på orden "tjej och onani" på google, pappan såg det men trodde direkt att det var sonen som är 16år som hade sökt på det. Han skämtade om det vid matbordet och lilltjejen blev såklart väldigt upprörd och började skämmas.
Som tur är är föräldrarna väldigt förståndiga och lyckades ta tag i det direkt och fick henne att förstå att det var helt naturligt. Att en tonårskille ska vara stolt över att dra i dingelingen men att tonårstjejen ska få skämmas när hon pillar lite är så fel. Analsex har t.ex. blivit snabbare accepterat än onani!
Tur att det verkar vända nu...
Jag vet pga mail jag fått att vissa som läser min blogg är "unga". Skäms inte över era kroppar (gäller ju i alla åldrar)! Har man fått en sån underbar liten nervknut så ska man väl få utnyttja den? Hur kan en så underbar känsla gå ihop med skam?

-The neverending story-


Kommentarer:
Postat av: Nisse

Håller med... det är synd om det ska vara "fel" och tabu. Onani är trevligt och hälsosamt.

Postat av: Inanna

Tar du illa upp om jag stjäl din idé med att lista sexpartners?

2007-02-03 @ 08:55:14
URL: http://youpromisedmepoems.blogspot.com/
Postat av: Inanna

Din idé är snodd nu... :D

2007-02-03 @ 20:14:10
URL: http://youpromisedmepoems.blogspot.com/
Postat av: Carl Hellberg

Hej du,

Har haft ett tids skrivtorka men har nu kommit igång igen. Välkommen tillbaka till "ensam..." om du vill?!

//CH

2007-02-04 @ 10:43:59
URL: http://ensammittiflocken.blogg.se
Postat av: Peter och Sofia

Du är riktigt klok...

2007-04-25 @ 20:51:34

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits