Sexstress

Igår på Lustgården pratade de om sexstress.
Jag har länge tänkt på hur sexbloggar påverkar andras personers sexliv.
Tror knappast någon som har stora problem i sitt sexliv bloggar om det??? Det iaf inget jag stött på ännu.
Finns det inte en risk att sexbloggsläsare kanske tror att sex ska se ut på ett visst sätt?
Såklart finns det en hel del olika sexbloggar och alla bloggare har ju olika syner på sex.
Men vad alla vi sexbloggare har gemensamt är att vi alla gillar/älskar sex. Vissa upplever nog en slags stress pga det.
Måste man gilla sex? Måste kvinnor få orgasm varje gång, av enbart penetrering? Multipla orgasmer? Måste man tycka om oralsex? Ska man vara nyfiken på analsex???
Jag hoppas att dem som läser sexbloggarna är personer som förstår att så inte är fallet.
Jag hoppas att personer som inte är byxmyndiga håller sig borta från dem.
Jag hoppas att ingen känner någon press.

Kommentarer:
Postat av: Inanna

Jag tror han som skriver http://sexbehov.blogg.se/ har rätt stora problem med sexlivet. Fast det är ju det som gör det läsvärt...

Postat av: Saknar alias...

Hm, jag sexbloggar inte. Och är en sån som har skitsvårt för att få orgasm. Vilket är mer av ett problem för killarna än vad det är för mig i o f s, jag njuter så mycket av sex i alla fall, men i andras ögon är det ju ett sexproblem. Orgasmerna fixar jag sjäv, ensam, underbart. Men sex med killar, utan orgasm, är också underbart.
Men det är inte därför jag inte sexbloggar. Det är mer för att... jag inte har tid, jag inte gillar att utlämna sånt, det är för privat, eftersom det handlar om ANDRAS privatliv också, mitt kan jag lämna ut, inga problem. Sen är det mer intressant att HA sex, PRATA om sex och att LÄSA om sex än att skriva om det...
Mycket personligt. Men där har du sexproblem och sexbloggar-inte från samma person som nog är en av en tjej som ändå njuter ovanligt mycket av sex, och vill ha det hela tiden näst intill, om det gick... (och jag är väldigt öppen runt sånt, rent allmänt).
Tänkte bara ge ETT svar på din fundering...

2007-02-28 @ 23:23:53
Postat av: Anonym

Oj, glömde visst sudda en halv mening.
Sen tror jag att allt snack om sex i media gör folk mer sexstressade än sexbloggar. Sexbloggar är mer nyanserade, och där vet man att det är EN persons syn på saken och EN persons erfarenheter, i media får man mer intryck av allmängiltighet och att det är sån man måste vara (t.ex. kunna få orgasm åt alla håll, vilket var en stor sorg för mig, och gjorde att jag kände mig väldigt misslyckad innan jag accepterade mig själv).
Du kan vara lugn i ditt sexbloggande ;-)! Tror att det stärker folk mer än stjälper dem.

2007-02-28 @ 23:28:09
Postat av: Just Like You

Tack för ett superbra svar =)
Det känns verkligen som om man måste vara en superkvinna nuförtiden... Inte bara vara perfekt både i hemmet och på jobbet men även perfekt i sängen och kunna få multipla orgasmer efter 2 juck... Undrar hur många tjejer har hakat upp sig totalt på det pga media... :/
Tur att vi sexbloggare inte får läsare att uppleva sån stress =)

2007-03-01 @ 11:35:23
URL: http://justlikeyou.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits