Svar på kommentar angående sex med en kompis.

Tänkte svara på denna kommentar här eftersom några andra också mailat och frågat ( [email protected] )

Postat av: slampan

Tänkte bara höra efter; vilekn sorts vänskap är det du har med den här personen? Du skriver att han varit intresserad av dig till och från; på vilket plan? Är det sånna vänner du träffar sällan eller är de riktigt nära vänner?

Hoppas jag inte frågar för mycket, det är bara väldigt intressant, tycker jag.


Den här personen tillhör den gruppen av personer jag träffade först när jag flyttade till Stockholm.
Vi var en grupp på 5 pers ungefär som umgicks ofta, men för det mesta var det jag och en annan kille P som hängde ihop. N19 brukade ofta vara med och titta på film/tv och hängde även med på alla utflykter vi gjorde.
Så från början var det mest P och jag som var riktigt bra polare. Men så fick jag veta, när P blev sambo med en annan tjej, att han hade varit förälskad i mig väldigt länge och att därför hade N19 hållit sig borta...
Så när P blev sambo började N19 och jag hänga mer och mer tillsammans. Men vi var verkligen bara vänner. Han vet det mesta angående mitt sexliv och jag har alltid varit där för honom när han bråkat med sitt ex. Men för ett år sen så gjorde han slut med sin dåvarande tjej K och vi gick ut och drack kraftigt... Och råkade hångla, men det blev aldrig mer än så. 2 veckor senare blev han tillsammans med K igen. Och vi pratade ut om vad som hänt och vi känner båda 2 att vi verkligen bara är vänner och aldrig skulle kunna bli mer än så.
Så gick det några månader och nu så är det helt slut med K efter mycket strul... Han har dessutom dejtat en av mina tjejkompisar ( kompis till en kompis men som jag lärt känna lite bättre nu..) men det hände aldrig något där så jag slipper känna mig skyldig.
En kväll då vi satt och diskuterade relationerna som uppstått i gruppen på 5 pers  som vi hade i början berättade han att han varit intresserad av mig både känslomässigt och sexuellt men att han nu enbart såg mig som en riktigt bra polare. Det kändes riktigt skönt.
Efter det som hände i måndags då vi båda var väldigt fulla berättade han att han gärna skulle ha mig som kk men där sa jag stopp... Han vet att jag redan har N17 som jag träffar som "kk".

Så ja.. om jag ska göra hela denna historia kort:
Vi har varit attraherade av varandra flera gånger när vi varit fulla men samtidigt varit otroligt bra vänner. Inga känslor finns inblandade (det har vi pratat ut om nu) och det som hände i måndag kommer antagligen aldrig hända igen, iaf i nyktert tillstånd.
Men som han sa: "det som händer i dimman stannar i dimman"
Vi är fortfarande toppenvänner och har även planerat en liten "resa" någonstans i sverige under våren tillsammans med en annan kompis.

Hjälp vilken komplicerad historia, men det viktigast är just nu att vi är nära vänner som råkat ha sex och som inte har några problem med att prata/skratta åt det.

-Det som händer i dimman stannar i dimman-


Kommentarer:
Postat av: slampan

Ja det är ju en variant av lite mer nära vänner. Jag har väl skrivit lite om just det att jag är av samma åsikt; att vänskap inte förhindrar sexuell attraktion.

Vad gäller "dimman" så är jag av en annan åsikt än att alkoholrus kan användas som förklaring till ett skeende, men oavsett om något liknande sker under drogpåverkan eller inte så behöver det ju, precis som du säger, inte innebära något mer än det det just är - jävligt trevligt och någonting känslomässigt positivt (även) i en (vänskaps)relation.

Och för att inte blanda ihop begreppen så syftar jag inte på känslor endast i kärleksbemärkelse. Känslor krävs ju för att man ska kunna ha en vänskapsrelation, också. Även fast de är av en annan art. Och även de kan man ju ge uttryck för på ett intimt sätt.

Postat av: Just Like You

Spriten förklarar inte det som skedde men tror inte det hade hänt i nyktert tillstånd, vi hade nog inte vågat då. Eller så var spriten bara en väldigt bra ursäkt utifall att det skulle bli fel.. =) Men gjort är gjort och ingen ångrar något :)

2007-01-17 @ 15:56:09
URL: http://justlikeyou.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits