Svar på kommentar

Jag fick denna kommentar angående min blogg idag:

Åh, herregud. Jag råkade komma förbi din blogg, och jisses. Vilket skitsnack allt är. Om jag var du, så skulle jag ej må så bra, att ligga med så många olika män, herregud. Vad är din värdighet? Och kalla mig inte moral-tant, det är inte det att jag tycker att är fel när tjejer särar åt benen för många män (?) Men det är klart, att man höjer på ögonbrynen. Och blir en aning förvånad. Du "nummrer" alla din ligg, som om sex med dessa män vore en lek. Vad är din värdighet, som sagt? Är inte livet alldels för kort, för att ständigt bli påknullad av olika män varje kväll, och med påverkan av alkohol. Jag tycker synd om dig, för du vet inte vad du går miste om. Livet består väl ändå av så mycket mer, än bara kukar och alkohol, som ditt liv verkar bestå av. Stakars lilla tragiska flicka som du. :)
/Sarah


Jag antar att hon inte är ensam om att tänka så när hon läser min blogg, därför tänkte jag svara i ett blogg-inlägg.
Enligt Sarah nummrerar jag alla mina  ligg som om sex med killarna vore en lek.
Jag nummrerar mina "ligg" pga att jag vill förbli anonym och inte vill sprida namnen på dessa killar (men måste erkänna att jag även tycker det är lite "roligt" att nummrera dem).
Sedan så är ju sex en lek mellan 2 vuxna där båda är med på reglerna och där inget tvång förekommer (våldäkt är inte sex, bara grymhet), det måste jag ju bara hålla med om! Borde inte ordet "leka" vara positivt? Även som vuxen? =) Försöker verkligen undvika att såra/lura killarna jag träffar och är därför alltid väldigt rak och ärlig mot dem. Att leka med folks känslor är däremot fel!
Att livet är alldeles för kort för att "ständigt bli påknullad av olika män varje kväll, och med påverkan av alkohol" måste jag också hålla med om!
Som tur är blir jag inte påknullad av männen, jag har sex med dem. Jag har inte heller sex med olika män varje gång jag har det, vissa lär jag känna mer än andra (många har jag tillochmed haft "lite" längre relationer med!).
Synd nog så har jag ju faktiskt inte träffat "mannen i mitt liv" (om det nu finns något sådant) och inte får jag sex varje kväll heller, tyvärr :( .
Alkohol är inte ofta med i spelet heller som tur är, vore synd att inte kunna njuta av sex nykter!
Och jag skulle vilja tro att jag inte går miste om så mycket här i livet. Jag har ett väldigt roligt och aktivt liv inom fler områden än sex. Studierna och jobbet går mer än bra, jag hinner resa en del och träffar vänner och bekanta ofta. Både läser och tränar mycket men hinner även ha lugna kvällar/dagar. :) Mitt liv känns faktiskt för tillfället väldigt bra och komplett. Även jag skulle tycka att jag var "en tragisk liten flicka" om mitt liv endast bestod av "kukar och alkohol". Kan ju bara hålla med om att det finns så många fler områden man kan bli stimulerad i!
Flera gånger har jag velat "komma ut" och berätta mer om vad som händer i mitt liv lite mer allmänt men tyvärr så måste/vill jag verkligen vara anonym.
Hade jag trott som du, att personer som skriver sexbloggar har liv som endast handlar om sex (och om alkohol), så hade jag nog antagligen tänkt som du, det hade väl alla?
Samma sak gäller väl alla bloggar som bara kretsar runt ett ämne? Ägarna till modebloggarna har nog, precis som jag, ett liv utanför bloggen som inte bara handlar om till exempel "dagens outfit" och "dagens  fynd/guldkorn/dröm"..osv.
Jag hoppas att detta svarade på dina frågor Sarah (och alla ni andra som inte vågat fråga)!
Oj, glömde visste en fråga: Min värdighet ligger i mina händer, inte i andras, och jag tar väl hand om den.

-Man ska inte ångra vad man gjort men man kan känna ångest över vad man inte gjort, det är det enda man kan ändra på!-

Kommentarer:
Postat av: Rebecca

Ditt svar skulle inte kunna vara mer komplett. Du har verkligen bevisat din värdighet, om nu det skulle behövas. Jag tycker din blogg är jättebra. Visst är sex en lek - en lustfylld och mycket härlig lek. Fortsätt ta hand om dig!

2007-01-27 @ 22:24:27
Postat av: slampan

Det finns inget att bevisa eller försvara. Ordet "värdighet" i sig har ingen direkt innebörd, det används bara rent retoriskt för att underminera olika motparters svaghet vid brist på argument.

Men. Det viktigaste av allt är att pacifister, som "sarah", inte får mer uppmärksamhet än så här. För det är just uppmärksamheten och osäkerhet hon söker. Det finns inget fegare - och samtidigt effektivare - knep än att använda gamla institutioner och personangrepp som vapen mot någon som motsätter en.

Och om sarah gör som förväntat så fortsätter hon att trakassera din blogg. Vi får hoppas på det motsatta.

ps. Jag skulle vilja säga att Du "sätter på" de där männen. Det är Du som har kontrollen, inte de, varför du också och samtidigt kasserar några som helst argument för att någon sorts "värdighet" skulle fallera. Dvs; knulla på. ds.

Postat av: Radikal mamma

Riktat till Sarah: Ojojoj, kvalificerat skitsnack och förlegat skuldbeläggande. Sånt måste vi råda bot på. Jag hälsar dig därför välkommen till liggalandet där du kan erövra din egen sexualitet och praktisera some rock´n fuck - välkommen!

http://radikalmamma.blogg.se/120107121502_whats_the_thing_with_liggalandet.html

2007-01-28 @ 09:09:50
URL: http://radikalmamma.blogg.se
Postat av: Afrodite77

Bra svarat!! Klart man inte ska behöva avstå från sex bara för att man inte har nån "fast" partner.. :) Och allt skitsnack om att man blir "utnyttjad".. bara avundsjuka.. *ler*

2007-01-28 @ 14:10:40
URL: http://afrodite77.blogg.se
Postat av: Snuttan

Äh, så länge man själv njuter och mår bra av det så...

Jag brukar tänka att OK, jag kanske har haft sex med ganska många, men om man slår ut det på de 10 år det gått sedan jag blev av med oskulden så är det inte mycket mer än 2 per år. Och två ligg om året är inte mycket, det... eller hur!

2007-01-29 @ 23:34:57
URL: http://snuttan.blogg.se
Postat av: Peter och Sofia

Vi håller på dig. Sofia känner igen sig i mycket det du skriver. Dock inte detta med håriga bröst... ;-)

2007-04-25 @ 20:47:04

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits