Otrohet...

En av mina närmaste kompisar dejtar just nu en tjej som är sambo med en annan kille. De har inte ens kysst varandra ännu men träffas väldigt ofta.
Idag hade de till exempel picknick ute i solen hela dagen och ikväll ska de på teater. Detta har lett till många diskussioner i vårat kompisgäng. Var går gränsen till otrohet och vad är värst? Fysisk eller känslomässig otrohet?
Personligen så skulle jag må sämre om min pojkvän hade picknick ute i solen en av dem första riktigt fina vårdagarna än om han hade fyllesex med någon. Fysisk otrohet kan jag nästan förlåta under vissa omständigheter men känslomässig otrohet.. då känns det som om det inte finns något kvar att rädda.
Jag hoppas verkligen att denna tjej gör slut så snart som möjligt med sin sambo... Förstår att det inte är så lätt att göra slut när man bor ihop men om man dejtar så intensivt någon annan så är det faktiskt dags att ta tag i det!

En annan av mina vänner har under det senaste året haft sex med 4 killar på sitt jobb... Alla dessa 4 killar är sambos och/eller förlovade och kostymnissar. De är ofta ute och reser inom jobbet och detta har tydligen lett till att alla på detta företag har sex med varandra... Verkar som om fler och fler i min omgivning är otrogna eller är med personer som är otrogna.. :/ Är det verkligen så hemskt därute? Är verkligen så många otrogna?
Har själv bara varit otrogen 1 gång och det kommer jag aldrig någonsin göra igen. Om man kan tänka sig gå så långt med någon annan så är det ju ett klart tecken på att ens förhållande inte är som det ska? Då är det kanske lika bra att göra slut eller iaf ha en ordentligt diskussion med sin partner???

Är det verkligen så vanligt med otrohet som det verkar?

Kommentarer:
Postat av: Sophie

tyvärr är det nog väldigt vanligt, hur hemskt det än låter.. svaga människor som inte kan stå emot frestelsen, eller som inte kan stå för vad de känner. Usch!

Postat av: stina

Ja. skulle tro att det är väldigt vanligt.. I alla fall bland mina nära och kära. Tyvärr..

2007-03-16 @ 19:11:45
Postat av: Anonym

Otrohet är bara fel om man själv tycker att det är fel. Det är omgivningens syn på otrohet som gör att der blir en synd att råka hångla eller knulla med någon. Ren och skär attraktion har ju inget att göra med den personen som man eventuellt lever med eller är ihop med. Jag har alltid känt att de inte har med varandra att göra...så uppfattas det självklart inte från andra hållet. Men jag är helt övertygad att man kan sex med en person och vara i en realtion med en annan. Det är bara samhällets normer som sätter stopp för ett sådant beetende.

2007-03-17 @ 09:23:25
Postat av: badkillen

Håller me föregående talare. Man kan juh leva i ett "öppet" förhållande och ha sex med vem som, då är man juh inte otrogen!!! Nej det är omgivningen verkar dömma allt nu för tiden. Man får typ inte bestämma något själv längre.

2007-03-17 @ 16:17:10
URL: http://badkillen.blogg.se
Postat av: Just Like You

Otrohet där man har sex med någon annan än sin stadiga partner kan vara ok i vissa fall. Men då måste båda vara med på vad som gäller. Det jag tycker är HELT fel är när den ena går bakom ryggen på den andra. Att ljuga eller dölja att man har sex med någon annan tycker inte jag är ok. Lever man i ett öppet förhållande då vill inte jag kalla det för otrohet. Och alla får ju göra vad de vill.. men ja.. att ljuga om något som är så viktigt i ett förhållande...nej.. det funkar inte för mig!

2007-03-17 @ 19:24:21
URL: http://justlikeyou.blogg.se/
Postat av: Anonym

otroheten verkar idag tyvärr inte vara så farligt längre men det e ju helt sjukt. Jag tycker att det är det värsta som finns och tänk såhär alla ni som är otrogna, hur skulle det kännas om den ni älskar mer än något annat sög av en kille som du känner eller inte känner sak samma.Jag tror det idag är så lätttillgängligt och då tänker inte folk hur mkt det skadar deras partner. skärp er!! om ni någonsin skulle känna ett visst sug efter annat så är det något fel i det förhållande ni lever i och jag lovar er PRATA med er sambo och red ut problemen gör er åsikt hörd så kanske er partner ändrar sig, om hon nu älskar dig så gör hon/ han det garanterat ställ dem mot väggen! former sexbehov!

2007-03-17 @ 22:53:11
Postat av: Anonym

Som jag skrev tidigare tror jag fortfarande att det är samhällets och den egna synen på otrohet som ställer till det. Vem har rätt att berätta för mig hur jag definierar min ramar och min relation till min partner.
Det man inte vet finns inte, därför tror jag också att man aldrig ska berätta när man har varit otrogen...det är ofta av rent egoistiska själ som man vill dela med sig av sina synder. Så om du verkligen vill få din parnter att må pyton, berätta.

2007-03-18 @ 16:14:09

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits