Asexualitet och namn

Det har diskuterats lite i kommentarerna angående asexualitet.
Det är verkligen inget jag har koll på men har läst lite om det och det verkar anses som en seuxell läggning. Hum? Asexualitet en sexuell läggning? Så att inte vara sexuell är en typ av sexualitet.
"I dagens psykiatriska sjukvård används begreppet som en beskrivning för ett faktiskt fysiskt och psykiskt totalt ointresse för sexualiteten och sexuella relationer."
Jag kan inte riktigt förstå hur det funkar. Sex finns överallt i samhället, av vissa anses det vara lika viktigt som mat, vatten och sömn. Det finns tydligen ingen riktig forskning inom området men det förbryllar mig verkligen att vissa inte kan känna sig intresserade av sex. Ok, om man inte tänder på det mentalt men man har fortfarande hormoner, nerver..osv. som ja.. borde få en iaf lite intresserad av sex?
Och ligger det inte i människans natur att vilja ha sex? Precis som att äta måste människan ha sex för att överleva här på jorden. Inte för att individen ska överleva men för att hela mänskligheten ska det. Det känns väldigt främmande för mig att vissa personer saknar sexualitet... Men antar att det är för att man sedan tonåren är hjärntvättad med att alla vill ha sex.
"Bakomliggande orsaksfaktorer kan vara flera, alltifrån genetiska, somatiska, hormonella till psykologiska och sociala. Vanligen är det ett samspel mellan faktorer med stora individuella skillnader."
Det finns konstigare saker här i världen men jag undrar fortfarande hur en sexuell person kan ha ett förhållande med en asexuell...?
Så, där var några oordnade tankar angående asexualitet.

Nu är det dags för att byta smeknamn på N26. Vi har trots allt hängt ihop ett tag nu.
Jag kan helt enkelt inte fortsätta kalla honom för N26. Det får helt enkelt bli...Ja vad ska det bli?
Har funderat på hans initialer, på "pojkvännen", "killen"..osv. men inget känns riktigt passande...
Så det får bli ett skämtsmeknamn: The Man.
Jag vet, jag har dålig fantasi men kommer ni på något roligare/bättre kommentera!

Jag har mens, jag är förkyld, jag är stressad, jag får inte träna. Det suger kuk! Kuk som inte ens jag får suga.


Kommentarer:
Postat av: Gaia

Varför inte suga? Jag hoppas att det är för att han inte är närvarande just nu/då du skrev inlägget, och inget annat.

Nu skall jag sova, kram.

PS. Jag har också mens denna vecka. Men jag bryr mig inte, det är okej.

Postat av: JLY

Inte suga för att han inte är närvarande ;) Men skulle han vara här skulle det nog bli en snorig avsugning... Skulle bli tvungen att avbryta var 10sek för att snyta mig, sexigt värre!
Hur ska man göra egentligen? stoppa upp minitamponger i näsan kanske...?

2007-11-27 @ 23:31:03
URL: http://justlikeyou.blogg.se/
Postat av: isis

The Man? Hahaha.. jag har iofs inte riktigt greppat varför han heter N26. Är det antal sexpartners nummerordning?

Förslag på smeknamn till fd N26: Fabio! Haha ush nä jag döpte min bästa kompis dildo till Fabio för herrans massa år sen. Marcel? Ponkan? Pierre? Det beror på hur du associerar till honom, inte min dåliga fantasi...

Idag är sista antibiotikadagen o då jävlar ska jag träna. Har så mkt aggressioner i kroppen.

2007-11-28 @ 08:42:33
Postat av: JLY

Jepp, det är antal sexpartners i nummerordning ;) klicka på kategorin "the list" så dyker några av dem tidigare i listan upp hehe.
Men Fabio?! hahaha Han ser verkligen inte ut som en fabio, och inte som en marcel, ponkan och pierre :/ Han ser ut som en... Sven kanske? Det låter supertråkigt men han är en såndär typiskt svensk snäll kille.
Så det kanske får bli Sven The Man?

Jag är sjukt förkyld =( hade bokat in 4 träningspass denna vecka och tror inte det kommer bli av. Suck...

2007-11-28 @ 11:31:43
Postat av: isis

aww krya på dig gumman! Tränar du så kommer du inte bli frisk på evigheter. Håll ut tills din kropp orkar en träning.

Ahh ska genast ta en titt på the list. Och svar ja, Sven the Man går bra (lite för långt, men ack så roligt).

Förresten så tror jag att jag kommer göra slut m min N14. Det känns inte bra i magen, men jag vill inte säga för mkt än. Han borde trots allt få höra nyheten först. Jag har iaf bokat in fotbollskväll imorgon m polare och fest på fredag i en annan stad. Så nog jävlar ska jag ha kul (igen)!

2007-11-28 @ 12:41:12
Postat av: JLY

Oooh min N14 var han som gjorde att jag startade min sexblogg meeen det hela slutade katastrofalt, borde kanske uppdatera listan lite snart. Såg nu att jag slutade vid N15 så dags att skriva lite mer om alla som kom mellan N15 och N26. Om jag kommer ihåg allt..? :/

Känns det inte bra i magen brukar det vara bäst att avsluta. Absolut om du känner för att du behöver bort från det hela och ha roligt!
Fotbollskväll och party låter inte helt fel..
Du får berätta hur det gick med N14 och med kvällarna ;)
Jag ska på maskeradfest på lördag kväll och kommer med stor sannolikhet springa på ett x antal gamla "nummer" där. Tur att Sven the Man inte hakar på!

2007-11-28 @ 14:09:49
Postat av: isis

Nu är det över... idioten (mitt nyblivna ex) har känslor för en 19-årig tjej (han e snart 25 år o jag e ett år äldre än honom) så det känns lagom trevligt just nu. Han kan dra åt helvete, den omogna jäveln. Jag förstod inte riktigt att han har förändrats SÅ mkt på så kort tid?! Hur fan kan man gå från en vuxen man till en tonåring som tror att han kan spela gitarr? ja jag vet inte svaret iaf.

2007-12-02 @ 11:26:31
Postat av: JLY

Haha, det låter ju helt sjukt!
Vissa killar är allt riktigt skumma... Han är väl fått ryck och vill inte bli vuxen? 25årskris kanske???
Och killar som tror de kan spela gitarr.. finns det något mer patetiskt än det? :S
Och den lilla tjejen, man kan nästan anta att hon från början är mest intresserad av honom pga hans ålder??? "ååh, titta jag har en pojkvän som snart fyller 25, vi har ett såååå vuxet förhållande".. hum..

2007-12-02 @ 13:38:39
URL: http://justlikeyou.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits