Att få en orgasm med eller utan partner

I inlägget Orgasm? undrade jag till exempel hur vanligt det var med tjejer som lyckas få orgasmer med en partner. Tyvärr så tror jag att det är så som jag befarade. Tjejer kan oftast komma själva men inte med en partner.
Var ligger felet någonstans? Är det killarnas fel som inte vet hur man ska stimulera tjejerna? Tror knappast det...
Tjejer, ta ansvar för ert sexliv och er kropp! Sluta att skylla allt på klumpiga killar. Män bär inte ensamma på ansvaret för era orgasmer eller snarare frånvaron av dem. Jag vet att även om man berättar hur man vill ha det så kan det ändå vara svårt att få en orgasm. Så här kommer några små tips om hur du kan lära dig komma själv och sen med en kille.

Att få en orgasm på egen hand:


-Gå till bibblan och kolla i en anatomibok. Googla fram några bilder på hur kvinnliga könsorgan ser ut. Sök helt enkelt lite på internet!

-Eftersom inga kvinnor ser likadana ut ta fram spegeln! Nej det är inte äckligt att göra det. Slappna av, det är din egna kropp. Det är ju inte äckligt att öppna munnen framför en spegel och kolla om man har något mellan tänderna...osv. Hål som hål ;)

-Har du haft problem med att låta en kille gå ner på dig för att du varit rädd över hur du ser ut eller smakar så är detta ett perfekt sätt att lära dig slappna av! Och ja, om killar kan slicka dig så är det faktiskt inga problem med att smaka på dig själv. Ju mer man vet om sin kropp desto mer kan man slappna av. Och vi har faktiskt många fler bakterier i munnen än i fittan!

-Nu är det dags att börja pilla lite. Ta på dig själv. Gör det när du vet att du kan vara helt ostörd ett tag. Stäng av mobilen. Sätt på lite musik om det kan hjälpa dig att slappna av. Tänd några ljus om det känns mysigare!
Testa hur det känns att ta på dig själv med olika tryck, på olika ställen, innuti och utanpå ;)

-Skaffa en vibrator. Ingen stor snoppliknande dildo, köp helt enkelt en liten liten vibrator som du känner dig bekväm med. Du behöver inte gå till en sexshop, det går lätt att beställa över internet idag ;) Och nej, det kommer inte stå "DILDO" på paketet de skickar hem till dig! ;) De är diskreta. Passa på att skaffa glidmedel på en och samma gång. Sexleksaker är alltid roligare och lättare att använda med lite glidmedel.

~Förhoppningsvis vet du nu vad som ger dig orgasm~

Att få orgasm med en partner:


-Nu vet du vad som ger dig orgasm, vad som gör dig tänd/avtänd och förhoppningsvis har du fått många orgasmer på egen hand. Så nu ska bara en partner komma med i bilden.

-Bjud in din partner i samma rum. Onanera framför honom/henne, låtsas att han/hon inte är där. Blunda, be om att få en sjal knuten över ögonen om det känns bekvämare, släck lampan till exempel. Gör det helt enkelt så bekvämt som möjligt för dig. Partnern måste såklart vara så tyst som möjligt och får inte ta i dig. Det kan ta några gånger innan du lyckas få orgasm på detta sätt men det är ju inte så konstigt. =) Men efter några gånger vänjer man sig vid att ha en person i samma rum, slappnar av och då kommer orgasmen ;)

-Efter att du lyckats med att komma med partnern i rummet är det dags att låta honom/henne ligga brevid dig utan att denne får röra dig. Försök att lära dig att få orgasm samtidigt som du känner av någon annans närvaro.

-Låt partnern titta på vad du gör! Nu är det din partners tur att lära sig vad du gillar! Partnern måste lära sig på vilket sätt du gillar att bli smekt på, låt honom/henne ta i dig, lära sig. Till slut borde du kunna få orgasm tillsammans med killen/tjejen!

Lycka till!

Kommentarer:
Postat av: Anna

Tack för inlägget, väldigt lärorikt. Nu till Min fråga... Kåthet borde ju vara en förutsättning för orgasm, eller hur? Men vad gör man när kåtheten är borta, i skallen alltså? Helt bortblåst sedan ett par år tillbaka. Visserligen kan det forsa till mellan benen, men inte i hela kroppen, ut i fingerspetsarna och tånaglarna, läpparna och hårtopparna och framförallt INTE I HUVUDET? Kramar!!

Postat av: isis

men snopptekniken är nog bland det jobbigaste att lära ut, om man vill få en orgasm av penetration. "uppåt uppåt... snabbare/långsammare" hahaha en hel koreografi helt enkelt

2008-02-18 @ 22:35:52
URL: http://isisera.blogspot.com
Postat av: anonym

Läs gärna min kommentar vid det första orgasm-inlägget. :o)

2008-02-19 @ 19:53:43
Postat av: JLY

Läst och svarat =) Tack!!!

2008-02-19 @ 20:16:42
URL: http://justlikeyou.blogg.se
Postat av: JLY

Anna: Svarar så fort jag läst på mig mera =)

2008-02-19 @ 20:18:02
URL: http://justlikeyou.blogg.se
Postat av: Slim

tack för tipsen=)

2008-02-21 @ 22:53:31
URL: http://superslimline.blogg.se
Postat av: whatever

hmh, spännande! lär testas ;)

2008-02-26 @ 14:27:40
URL: http://blindsight.blogg.se
Postat av: Killtankar

Det är lite annorlunda för mig och damen... än så länge har hon inte kunnat få någon orgasm på egen hand (blir alltså långt mellan orgasmerna ibland...) eller av oralsex. Bara penetrering med hård stimulans på klitoris funkar, och det är lätt för henne att komma då. Kämpar för att kunna ge henne det på andra sätt... vill ge henne det, och det ska nog funka någon gång. Gäller helt enkelt att testa sig fram, och som du skriver så måste tjejen slappna av och ge sig hän :)

2008-03-04 @ 22:07:34
URL: http://killtankar.blogg.se
Postat av: Anonym

För ett tag sedan kunde jag BARA få orgasm, och endast g-punktsorgasm, tillsammans med min pojkvän. Jag kom 1 av 20 gånger (det var inte alltid man hittade tillbaka + att låren tar en del stryk) men då jag kom var det sjukt bra.
Hursomhelst.
Nu har jag ääääntligen lärt mig att komma på egen hand - både klitoris-, g-punkt- och blandorgasm.
Jättehärligt.
Mitt tips, som du borde ha med på din annars superbra lista, är se på porrfilm!
Det kanske tar en stund innan du hittar vad du tänder på men när du har gjort det så är orgasmen närmare än vad du anar.

Psst. Tack för en bra blogg :)

2008-03-28 @ 13:54:18
Postat av: Admin

Jag gillar orgasmer!

2008-05-06 @ 04:11:04
URL: http://intimleksaker.com
Postat av: Anna

Jag brukar använda en liten vibrator, men har såklart också större saker som rabbit och dildos.

Men den lilla vibratorn är helt klart min favorit!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits