Första gången

Nu förstår jag personer som vill att deras partner ska vara oskuld när de träffas. Nu förstår jag personer som helst vill att deras partner aldrig haft något förhållande tidigare.
Jag sitter och drömmer mig bort till vackra stränder och mysiga städer. Tittar på bilder på internet och vill inget hellre än att åka dit nu, direkt, med STM
Men så tänker jag efter en stund... Kommer på att där har han varit med sitt ex. Och där med... Och där har han haft sex med henne. Därifrån har de en bild där de håller om varandra.
Känslan man får när man upplever ett ställe för första gången går aldrig att återskapa. Inte en andra gång på samma ställe, inte en första gång på ett nytt ställe. Varje plats har sin egen känsla. Och jag kommer aldrig att få se dessa stränder för första gången tillsammans med STM...
Förhoppningsvis känner han annorlunda. Förhoppningsvis kan att åka tillbaka till ett ställe och återfinna nya, bättre känslor tillsammans med mig.
Men jag vet, jag kommer aldrig kunna få tillbaka samma pirr i magen som första gången.

Kommentarer:
Postat av: Killtankar

Håller med, det kan svida när man kommer på att man inte är den första, på många sätt... men det gäller att komma förbi det, komma på att man själv inte är oskuld och inte bara suttit hemma. Det finns alltid massor av nya saker att göra och nya ställen att vara på.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits