Hur gör man?

Hur gör man om man träffat en perfekt kille men hade velat träffa denna om kanske 2-3-4-5 år?
Sven the man är den typ av kille man inte släpper, den typ av kille man vill gifta sig med och leva ett lugnt och mysigt liv med. Han är den första jag verkligen känner att jag kan stolt visa upp för familj och vänner.
Men... det finns alltid ett men.
Jag är inte redo. Jag skulle behöva prioritera mig själv och fokusera enbart på mitt liv just nu. Jag har varit nedstämd och väldigt stressad, delvis pga STM. Jag har anpassat mitt liv för att kunna vara mer med honom och vara en "fin flickvän". Jag som är ganska hopplös när det gäller att hålla blommor vid liv har just nu 9 blommor i mitt fönster som försöker växa så gott det går trots vintern. Jag som älskar att ligga hela söndagen i sängen, äta godis och glo på tv och möjligtvis laga ngn god middag har varit ute på långpromenader i regn och rusk. Jag som älskar att göra listor och fylla  i min kalender för att till slut bara strunta i allt i sista minuten och hitta på något roligt eller galet har varit tvungen att få nästintill perfekta rutiner. Jag har lagt ner alltför mycket energi på detta förhållande, försökt att vara en perfekt flickvän... Jag orkar helt enkelt inte mera.
Min lösning just nu? Bara säga fuck it och göra vad fan jag vill.
Jag vill kunna dra iväg och träna när jag vill utan att behöva planera in det en vecka i förväg...
Jag är perfektionist men det är dags att släppa det på relationsfronten iaf. Jag tänker inte leka perfekta flickvänsleken längre.

Hej, jag kanske är tillbaka, kanske inte. =)

Kommentarer:
Postat av: isis

Girly girl!!! :D

Kul att du kanske är tillbaks.

Mindre kul det du upplever. Läskigt att säga att det är precis den insikt jag har fått efter uppbrottet. Att jag har fått tillbaks "mitt" liv. Mina exes har börjat höra av sig o jag vill inte ha ngn av de tillbaks! Herregud jag e glad över att få köra mitt race ett tag till. Lycka till m dina funderingar! Kram

2008-01-22 @ 14:32:04
Postat av: Peter och Sofia

Men kan du inte vara dig själv med honom så är det bara att gå vidare...Vissa anpassningar blir det i ett förhållande men för tusan. Se till att leva och var dig själv till du hittar en kille där du kan vara........just det....dig själv.

2008-01-22 @ 19:34:12

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits