Done

Hej!

Jag vet, jag har varit dålig på att uppdatera bloggen i över ett år nu!
Jag började skriva denna blogg för drygt 2 år sedan. Mitt liv var inte så annorlunda från hur det är idag. Men jag har förändrats. Jag är samma person men min syn på mig själv har förändrats. Mitt alter ego JLY finns fortfarande kvar inom mig och dyker då och då upp men detta händer inte så ofta. Jag är mycket lugnare idag än vad jag var då.
Jag har blivit lugn. Vissa skulle nog kalla mig för tråkig idag men själv skulle jag nog säga att jag är bra mycket roligare idag än vad jag var då. 
Jag sticker inte iväg på galna äventyr utan att tänka på konsekvenserna. Vissa skulle nog säga att jag mognat... själv tycker jag att jag helt enkelt accepterat att det är ok att missa vissa saker, kanske till och med missa "chanser". Jag behöver inte göra "allt" som går att göra och som jag får tillfälle att göra. 
Detta inlägg blir nog väldigt flummigt märker jag nu. 

Jag har alltid varit mångfacetterad men försökt bli "ett". Jag har försökt i åratal definiera mig, försökt "rama in mig själv", försökt lägga mig i en viss box, försökt följa en viss mall. Detta fungerar tyvärr inte. Jag kan inte bara vara "tjejen som gillar rock, sex och är lite galen", jag är mycket mer än så. Jag kan låta mig själv dansa till Britney Spears utan att personer tror att jag låtsas vara något jag inte är, jag kan välja att stanna hemma och läsa en bok istället för att åka hem till en KK utan att personer tror att jag inte längre gillar sex. Jag behöver inte vara konsekvent i allt jag gör!

Paralellt till bloggen har jag skrivit en privat dagbok. När jag idag läser det jag skrev där för 2 år sedan märker jag att jag är exakt samma person men jag hanterar samma situationer annorlunda.

Ni förstår säkert inte särskilt mycket av allt detta flum =) Men kort och gott... Jag lägger ner denna blogg!
Jag har älskat och hatat den i perioder. Jag kommer självklart låta den ligga kvar.
Jag är fortfarande den jag var för 2 år sedan men jag har roligare idag. Jag ångrar inget av det jag gjort. Alla mina galna äventyr har gjort mig till den person jag är idag.
Alla moraltanter och -gubbar hade fel, jag mår fortfarande bra och ångrar inte en sekund att jag var vild under en period av mitt liv. Jag har haft roligt, jag har gjort det som fallit mig in, jag har träffat underbara och mindre underbara människor. Jag har lärt mig av allt jag gjort. Jag har blivit jag. 
Alla ni därute som har kul, fortsätt! Gör det som känns rätt och strunta i att vissa tycker ni är slampiga, galna eller för spontana, så länge ni mår bra, fortsätt! Är det så att ni dokumenterar allt i en blogg, skriv gärna adressen i kommentarerna! ;) 

Tack för allt,

JLY



Kommentarer:
Postat av: Anonym

fan va tråkig blogg. lägg ut bilder eller något.

2010-10-13 @ 19:30:01
Postat av: Anonym

Hej, jag skulle vilja ha "justlikeyou.blogg.se" och eftersom du inte använder den kan du vara så snäll och ta bort den och låta mig få använda mig utav den? :)

2011-07-11 @ 00:12:29
Postat av: Emilia

Tävlingssugen? http://presentupplevelser.com/?p=36

2011-08-23 @ 00:55:11
URL: http://presentupplevelser.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits