Sex och känslor

Jag skulle vilja svara på frågorna som Jocke ställde på msn med bara detta citat:
"The ability to repress is actually a vital survival tool."
Men det vore för enkelt. Alla dem jag har eller har haft sex med har jag känslor för, det kan jag helt enkelt inte förneka. Men sen rör det sig om väldigt olika känslor beroende på personen och hur vi träffades.

N17 till exempel var jag till en början förälskad i. Vi hade så otroligt roligt redan första natten och jag stannade kvar hos honom största delen av dagen efter. Som tur är insåg jag snabbt att han bara ville "träffas då och då" (han vägrar nämlingen att kalla oss för kk...) och att han inte var så allmänbildad och "smart" som jag först trodde. I dagsläget har jag blandade känslor för honom. Tänker inte så mycket på honom när vi inte är tillsammans men när vi träffas har jag otroligt roligt och mår väldigt bra. Han är tyvärr inget pojkvänsmaterial så även om jag hade starka kärlekskänslor för honom i början så har de försvunnit idag. Samma sak hände med N8.
Hur jag orkade allt känslomässigt vet jag inte... Lägger lätt band på mig själv och mina känslor. Sen kommer ju verkligheten ikapp en ibland och då blir det såklart några tårar. Men vem behöver inte gråta ut då och då? Dessutom har jag väldigt lätt för att tänka positivt och för att snabbt bli glad igen.

Kommer på att jag faktiskt inte kan svara på frågorna... kan inte dra alla min "dejter" över en kam. Varenda en har/hade jag olika känslor för.

Men rent generellt så kan jag säga att jag kanske verkar starkare än vad jag egentligen är. Har lätt för att dölja mig bakom en tuff mask. Detta beror dels på taskiga erfarenheter och rädsla över att bli sårad. Har lätt att köra på mottot "Så länge man inte erkänner sina känslor för andra är det lättare att inte erkänna dem för sig själv.". Men blir känslorna för starka har jag inte svårt att prata om dem. Däremot tycker jag att det är mycket lättare när den andra tar upp sånt eftersom jag egentligen är blygare än vad många tror.
Samtidigt gillar jag att ha sex och har extremt roligt. Letar inte efter Mr Right men om han råkar dyka upp så skulle jag inte springa därifrån. Är ingen jättestor egoist som tycker att ingen annan är värd att ta upp för mycket av min tid...
Jag trivs otroligt bra med hur mitt liv ser ut idag och mår inte dåligt över det jag gör. =)
Och ja... kan bara sammanfatta detta inlägg med att jag har väldigt starka känslor för alla i mitt liv, familj, vänner, jobbkompisar, kk, dejter...osv.
Men känslorna jag har för var och en är väldigt olika.

-Känner mig blottad-

Kommentarer:
Postat av: John Cascade

Personligen letar jag aldrig efter Fröken Höger, men när hon dyker upp springer jag aldrig därifrån. :)

Postat av: Anonym

Modigt

2007-02-27 @ 02:08:45
URL: http://lustochfagring.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits