En doft av...

En doft av manliga feromoner svepte förbi och jag kunde inte låta bli att sjunka in i fantasiernas värld...
Att en lukt kan påverka en så mycket. En doft som kan vara tändande för någon kan vara helt avtändande för någon annan. En del säger att det är för att man omedvetet ska välja en person som är olik en genetiskt. Att det enbart är för att öka biodiversiteten, kombinera nya gener och undvika att två för lika personer föder ett barn med genetiska sjukdommar.
Det enda jag är säker på är att jag påverkas mycket av doften från en man.

Nummer 12 till exempel hade en så stark kroppslukt att jag mådde illa av det. Det luktade inte svett eller direkt äckligt.. bara otroligt fränt och nästan djuriskt.
Ett annat exempel är Nummer 21 som hade slutat använda deodorant ett par år tidigare... Han rakade sig och tyckte då inte att deodorant behövdes?! Han svettades inte särskilt mycket men svettlukten kom ju ändå... Det var riktigt riktigt riktigt avtändande... Samtidigt kan jag tycka att vissa killparfymer kan lukta nästan värre än dendär svettlukten...
Någon som luktar helt sjukt gott är N17, vet tyvärr inte vad han använder för parfym/deodorant. Tror mest att det är kombinationen mellan dem och hans kroppslukt som gör att han luktar så gott... Skulle nästan kunna säga att "hans feromoner passar väldigt bra ihop med mina små luktreceptorceller".

Själv försöker jag alltid använda samma shampoo, tvål, deodorant och parfym. Gillar att ha "min egna lukt". En av mina grannar har t.o.m. trott att jag gått förbi honom på hans jobb när en av sina jobbkompisar gick förbi och råkade använda exakt samma parfym och shampoo som jag (han var tvungen att fråga vad hon använde haha).
Samtidigt vill man ju inte dölja sin egna lukt helt och hållet.. :) Och visst är det härligt när en kille ligger och luktar på ens hår eller hud och tycker att man luktar riktigt gott?=)


Kommentarer:
Postat av: jenny

ett sätt att märka om nån gillar en är att se om de luktar på en.....

2007-03-20 @ 10:36:15
Postat av: Gaia

Parfymer än en av mina stora passioner här i livet! På ett sätt kan jag ibland tycka att killparfymer luktar 'godare' än tjejparfymer, lixom gott på ett annat sätt, om du förstår.

Jag älskar oxå killar som luktar gott, men det är det väl få personer som inte gör? ;)
Ett ex till mig använde Mexx' Ice och den luktade så jävla gott på honom - du vet så där när vissa människor 'tingat' vissa dofter i ens liv :)

Och parfymjunkie som jag är kan jag inte låta bli att fråga vad det är för särskild deo, parfym, schampo och tvål du använder? ;)

Postat av: Just Like You

Gaia: försöker att alltid använda: Garnier Original Respons shampoo, Thé vert revitalising all-over foaming gel från Yves Rocher, Aco vanliga parfymerade roll on deo och Hugo Boss deep red parfym =)
På våren och sommaren använder jag då och då lite andra parfymer såsom lacoste touch of pink, so givenchy by givenchy och Chanels coco mademoiselle.

2007-03-20 @ 19:00:12
URL: http://justlikeyou.blogg.se/
Postat av: Just Like You

Det intressanta tycker jag är också hur vissa parfymer luktar supergott på vissa och riktigt illa på andra. =) Att ens hud kan påverka så mycket dofterna.

2007-03-20 @ 19:01:30
URL: http://justlikeyou.blogg.se/
Postat av: Gaia

Det bästa exemplet på 'hur vissa parfymer luktar supergott på vissa och riktigt illa på andra' jag har är Angel av Thierry Mugler. På vissa kan den lukta sopor och på andra typ vaniljchokladaktigt. Det sistnämnda på mig, tack och lov ;)

2007-03-21 @ 17:28:19
URL: http://minsexualitet.blogspot.com/
Postat av: Just Like You

Dendär Angel är verkligen speciell! den luktar heelt olika på alla! Det är nog den enda parfymen som jag känner till som ändrar doft så lätt!

2007-03-22 @ 11:43:28
URL: http://justlikeyou.blogg.se/
Postat av: Gaia

Ja! Men när den är rätt är den underbar!

2007-03-22 @ 12:07:08
URL: http://minsexualitet.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits