Fittperfektionister?

Mitt inlägg kukperfektionist fick väldigt många kommentarer, en del handlade om att fittan/musen/pussyn/snippan inte var lika uppmärksammad och "granskad". Det finns väl antagligen pussyperfektionister därute? Det finns ju för tusan muskirurgi.
Detta kan man ju t.ex. göra:

  • Rekonstruktion av mödomshinnan
  • Fettsugning av venusberg
  • Förminskning utav inre- och yttre blygdläppar
  • Vaginaloperation
  • Lyft av klitoris
  • Visst gör många det främst pga problem såsom skavsår och "slapphet" (vilket hemskt ord). När kvinnor fött barn händer det ju att musen ser annorlunda ut och då kanske man vill få tillbaka sitt "gamla utseende" även där.
    Men idag finns det ju även tjejer som gör det för att de inte är nöjda med utseende på deras musar. Att något så dolt och som många tjejer aldrig någonsin tittat på i en spegel kan ge upphov till så stora komplex är lite sjukt enligt mig.
    Många som kommenterar inlägget om perfekta kukar säger att killar (nästan?) aldrig pratar om tjejers utseende "där nere".
    Yeah right... Hur många gånger har man inte hört skämt om att någon viss tjej varit så slapp att killen hade kunnat krypa in där helt och hållet? Eller att tjejen haft superhängiga blygdläppar eller XL-klitoris? (Jo tyvärr så har vissa av mina killkompisar råkat kläcka ur sig sånna saker när de varit fulla).
    Det finns ju t.o.m. olika idealer inom olika kulturer. I vissa stammar i Afrika töjer kvinnorna blygdläpparna till 10-20cm!
    Ingen fitta är nog lik den andra, t.ex. i boken "En Hemlighet" som Lafa givit ut kan man se bilder på en hel drös med olika musar!

    Det finns hur mycket som helst att skriva om kukar och musar...
    Så vad är det jag vill komma fram till...?
    Varje mus har nog en kuk som passar just den perfekt =)


    Kommentarer:
    Postat av: Cure the nojja

    Mycket väl formulerat. Har nog bara inte umgåtts i såna kretsar som håller på att snacka ner olika pussys, sanningen att säga är de flesta för hämmade för att ens snacka alls... Allt är bäst.

    2007-03-30 @ 20:11:43
    Postat av: Snoppen

    Härligt PK. Synd bara att du fortfarande tror att det är samma liv om fittor som kukar. Du kanske inte läser tidningar och så. Synd

    2007-03-31 @ 13:14:34
    Postat av: Snoppen

    Härligt PK. Synd bara att du fortfarande tror att det är samma liv om fittor som kukar. Du kanske inte läser tidningar och så. Synd

    2007-03-31 @ 13:16:42
    Postat av: Snoppen

    Härligt PK. Synd bara att du fortfarande tror att det är samma liv om fittor som kukar. Du kanske inte läser tidningar och så. Synd

    2007-03-31 @ 14:47:59
    Postat av: Just Like You

    Men det har jag väl ändå inte sagt? Att det är samma liv om fittor som kukar? Det är MER liv om kukarnas storlek och utseende men det betyder INTE att det inte snackas alls om hur fittor ser ut.
    Och tror du verkligen att tidningar (och så?) återspeglar verkligheten?

    Postat av: Snoppen

    Verkligheten ÄR media. Annars kan du lika gärna säga att det inte finns ngn kroppsfixering, vilken är skapad av media.

    Visst det kanske snackas om hur fittor ser ut. Men det är liksom inte i paritet med vice versa. Jag kan inte ens komma ihåg när jag pratat om det eller ens hört ngn prata om det.

    2007-03-31 @ 18:21:24
    Postat av: Just Like You

    Ledsen men jag kommer nu att sluta svara på dina kommentarer då du förvränger allt och spelar dum. Det är inte intressant längre.

    2007-03-31 @ 18:39:59
    URL: http://justlikeyou.blogg.se/
    Postat av: Gaia

    JLY; Den där Snoppen ger sig verkligen inte.
    Snoppen; Du har jävligt fel om du tror att tjejer vitt och brett snackar om kukar och deras utseenden hela tiden. Jag påstår att det är helt tvärtom, att det inte alls görs ofta.

    2007-03-31 @ 20:22:44
    URL: http://minsexualitet.blogspot.com/
    Postat av: Snoppen

    Vadå ger sig inte? Vill ni bara ha ryggdunkar eller. Då har jag kommit fel. Jag trodde detta var ett forum att diskutera i, men ni verkar inte kunna hantera andra åsikter.

    Jag säger inte att tjejer gör det vitt och brett. Jag pratar om samhället, vilket består av media. Att det ska vara så svårt att fatta. Jag kanske är extremt otydlig.

    Du behöver inte svara heller. Ha det kul i bubblan

    2007-03-31 @ 21:17:00
    Postat av: Slim

    Snoppen! Du är bra rolig du: "Verkligheten ÄR media. Annars kan du lika gärna säga att det inte finns ngn kroppsfixering, vilken är skapad av media." Vad är det som är motsägelsefullt i denna mening,hmm? Ska man diskutera saker så ska man ha hjärna för det...

    2007-04-01 @ 00:10:03
    Postat av: Snoppen

    Kroppsfixering är skapad av media.
    Moget med sån töntig kommentar på slutet att jag måste ha hjärna och sen tre punkter. Du ser bara fjantig ut med en sån kommentar. Jag fattar nu att det är lönlöst att föra någon slags diskussion här. Denna bubblan är skapad i något kåtslag där inte utrymme för verklighetsdiskussioner med sanningshalt i, finns. Jag förstår syftet och beklagar att jag inte fattade det från början.
    Ha det gott, ciao

    2007-04-01 @ 12:21:28
    Postat av: Lust & Fagring

    Suck om jag ändå kunde få bo i en bubbla av kåtslag, men vänta- det gör jag ju!

    2007-04-02 @ 01:20:15
    URL: http://lustochfagring.blogspot.com
    Postat av: kung just idag

    jag tar en liten kuk- och fittdiskution även här (samma finns på kukperfektionist):
    haha..! det här är verkligen bäst. Har mer och mer börjat upptäcka kukkraven i samhället, och även jag känner mig rätt nöjd med att kvalificera mig som en perfekt kuk - typ 17-18 cm (har inte mätt på åratal). Fast inte riktigt så tjock tror jag. Jag har fått höra att den är väldigt vacker också. Välformad och fin helt enkelt. Det roliga är i alla fall att jag häromdagen åkte hem med en tjej som i taxin frågade min kompis om jag hade stor snopp, och om det var värt det. Jag tyckte verkligen att det var en jätteskum fråga att ställa, och har i efterhand blivit lite besviken över den inställningen eftersom jag vill vara hennes kk (därför jag är besviken för att jag vill träffa henne igen, annars hade man ju inte brytt sig). Men hon kanske hade haft dåliga erfarenheter och kände att hon inte hade tid att slösa bort på ännu en minipitt. För dt är ju sant att passformen avgör. tajt fitta och smal kuk, slapp fitta och stor kuk, medel och medel osv..
    Men hon var underbar att komma in i, och för att börja diskutera fittor lite så hade hon denna tjejen en mycket mjukare och lenare fitta än min fd. flickvän som jag nyligen gjort slut med och som var den sista i raden (ja detta var första efter break-up! gratulera mig, jag är mycket nöjd och glad : ) en viktig match i serien om man säger så).
    Jag undrar om det kan bero på att hon hade lite mer hull, eller om fittor helt enkelt kan vara mer eller mindre magra eller mulliga invändigt. Jag kunde lixom känna räfflorna på insidan på min fd och jag tyckte det var lite för hårt liksom..
    Sen kunde jag på shaget häromdagen komma ända in i botten utan att stöta i livmoderhalsen och det var väldigt skönt för jag älskar att tränga in helt och det var svårare med en grundare tjej eftersom det kunde kännas obehagligt för henne.
    Sen kunde jag för första gången slicka en rakad fitta och det var just så underbart som jag hade föreställt mig. Trots att jag kommer från en jämställdhets-familj med många feminister och ett helt pack vänster-radikaler som umgängeskrets så har jag rent praktiskt upptäckt att jag inte gillar att håret är ivägen.
    Ja okej, det är väl lite extra arbete att raka fittan och det är väl förjävligt att ännu mer extra arbete ska hamna på kvinnor, men jag tror faktiskt att ni uppskattar det mer också att det inte hamnar hår mellan klitoris och tunga och skaver när man slickar, näe... Så kan det ju inte vara. Jag tror vi män får kompensera extraarbetet med att slicka så mycket mer och det gör iaf jag såå gärna.
    Mycket långt inlägg, men det ska finnas även sådana. Allt kan ju inte vara medellångt.

    2007-04-08 @ 23:48:35
    Postat av: kung just idag

    En extra liten fråga... för en kille som bara har haft 9 shags och inte har så mycket att jämföra med: Finns det tjejer som har konstant styv klitoris eller är det alltid oavsett vad ett tecken på upphetsning? För den här kändes t.o.m mer styv än den gjort på de andra när de definitivt varit helt smällkåta.

    Sen vill jag veta ännu mer och det är hur vanligt det är att ni tjejer blir ömma i slidan efter ett tags juckande - alltså även med mycket fittsaft (eller riklig lubrikation som vi kan vara fina nog att säga).
    Min fd kunde ibland inte ha sex två dagar i rad liksom, just pga detta.

    2007-04-08 @ 23:57:19
    Postat av: Gaia

    Kungen:

    Nej, vad jag vet går de flesta inte omkring med styv klitoris hela tiden .. Det skulle ju vara som att ni män gick runt med stånd hela dagarna :P
    Och ja - styv klitoris är tecken på upphetsning!

    Och klart man kan vara öm efter sex, har man haft mycket sex, säg en hel natt, är man lite öm dagen efter. Men 'efter ett tags juckande', det låter lite klent, det må jag säga ;)
    Sedan hur _vanligt_ det är, det kan jag inte säga.

    Klart att det skall vara rakat, både på kvinnor och män!!!

    2007-04-12 @ 10:50:48
    URL: http://minsexualitet.blogspot.com/
    Postat av: cherrypop

    klart det INTE ska va rakat, både på kvinnor och män.

    lite trimmat är ju fint men rakat är äckligt och avtändande tycker jag. sära på ytterblygdläpparna med fingrarna så slipper man ju håret när man slickar. kukar utan hår runt ser läskiga och fula ut tycker jag. jag provade att raka men det blev bara ömt och äckligt. så inte ens argumentet "för känslan" tar jag. lite fluff är bara fint :)

    2009-07-12 @ 19:04:54

    Ny kommentar:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback
    hits